«مراحل ثبت نام فروشنده و راه اندازی فروشگاه در شاپیونا»

 

1- ورود به شاپیونا از طریق سایت یا اپلیکیشن

2- ثبت نام فروشنده، ارسال مدارک و اخذ تاییدیه

3- ثبت فروشگاه جدید و شارژ آن

4- ثبت و ویرایش محصول یا خدمات

5- انجام تنظیمات (چیدمان) صفحه اصلی

 

 

1- راه های ورود به پنل مدیریت فروشنده شاپیونا از طریق سایت یا اپلیکیشن:

فروشندگان محترم برای ورود به پنل مدیریت شاپیونا از دو روش می توانند استفاده کنند:

1- ورود به سایت: shopiona.ir/storepanel

یا

2- اپلیکیشن «شاپیونا فروشنده» یا (SHOPIONASELLER)

لینک مستقیم دانلود


راه های ورود مشتریان به شاپیونا از طریق سایت یا اپلیکیشن

1- ورود به آدرس سایت: shopiona.ir     

یا

2- اپلیکیشن «شاپیونا» یا (SHOPIONA) 

لینک مستقیم دانلود

 

2- ثبت نام فروشنده و  ارسال مدارک و مشخصات و اخذ تاییدیه مدیریت شاپیونا

ابتدا از طریق سایت یا اپلیکیشن (SHOPIONA SELLER) ثبت نام کنید و پس از تکمیل ثبت نام و ورود به پنل، فرم مشخصات را تکمیل و تصاویر مورد نیاز (عکس، شناسنامه، کارت ملی) و در صورت داشتن پروانه کسب، تصویر آن را بصورت تمام تصویر و با کیفیت بارگذاری نمایید.

 

3- ثبت فروشگاه جدید و شارژ آن

پس از تایید شدن مشخصات و مدارک، به پنل وارد شوید و از منوی فروشگاه های من، گزینه «افزودن فروشگاه» را انتخاب کنید و فروشگاه خود را ثبت نمایید.

توجه:

1- شناسه باید لاتین باشد و با توجه به نام فروشگاه انتخاب می شود. مثال:

نام فروشگاه: گالری دریا        شناسه: darya

2- تصویر فروشگاه هم باید لوگوی فروشگاه باشد.

فروشگاه شما پس از ثبت با عبارت «منقضی شده» نمایش داده می شود. برای شارژ فروشگاه بایستی بر روی آن کلیک کنید و از منوهای آن فروشگاه، گزینه «بسته اجاره ای» را انتخاب کنید و فروشگاه را شارژ کنید.

 

4- ثبت محصول یا خدمات

ابتدا وارد پنل فروشگاه خود شوید. از منوهای سمت راست منوی «محصولات» و سپس گزینه «افزودن محصول» را انتخاب کنید و به ثبت محصولات یا خدمات خود و یا ویرایش آنها بپردازید.

موارد مهم در ثبت محصول:

الف- قالب تصاویر محصول مربع است. پس باید تصویری انتخاب کنید که بتوانید از آن بُرش مربع بدست آورید.

در ضمن حتما از رنگ زمینه سفید برای تصاویر استفاده کنید.

ب- نوع ارائه محصول با توجه به نظر شما می تواند یکی از گزینه های «فروش»، «رزرو»، «ارائه خدمت»، «پیش فروش» یا «صرفا نمایشی» باشد.

در صورت انتخاب گزینه «فروش» شرایط مالی و ارسال را می توانید به اختیار خود انتخاب و تعیین کنید.

ج- در شرح محصول، توضیح کاملی در مورد آن ارائه دهید.

همچنین برای بهتر دیده شدن در جستجوی گوگل، از عبارات و کلمات کلیدی استفاده کنید.

د- ویژگی های محصول یعنی فهرستی از مشخصات ظاهری، فنی، کیفیت و ... در مورد محصول.

مثلا اگر محصول شما یک «صندلی» است، به این صورت عمل کنید:

ابتدا یک یا چند گروه ویژگی مانند «مشخصات ظاهری»، «کیفیت» ثبت کنید.

سپس به هر کدام از این گروه ها، زیر گروه هایی اضافه کنید تا به شکل زیر درآید:

مشخصات ظاهری

 

رنگبندی روکش

مشکی، قرمز، زرد

رنگ پایه ها

قهوه ای، آلبالویی، مشکی، استیل

کیفیت صندلی

 

جنس روکش

مخمل، جیر، چرم مصنوعی

جنس پشتی و کف

اسفنج فشرده

اسکلت

استیل براق

سایر مشخصات

 

قابلیت تغییر رنگبندی

دارد

ضمانت پارچه

6 ماه

ضمانت اسکلت

4 سال


هـ محصول یا خدمت شما می تواند در یک یا چند «دسته بندی» بطور همزمان قرار گیرد. بعنوان مثال برای «ساخت در چوبی» می توان همزمان دسته بندی های «دکوراسیون و کابینت»، «خدمات ساخت و ساز» و «صنایع چوب» را انتخاب نمود.

ز- در صورتی که محصول یا خدمت را به استان ها یا شهرهای خاص ارائه می دهید، آنها را یکی یکی به لیست خود اضافه کنید.

 

5- انجام تنظیمات صفحه اصلی

برای چیدمان فروشگاه خود از منوی تنظیمات صفحه اصلی استفاده کنید.

در این بخش موارد زیر را به صفحه خود اضافه و یا آنها را ویرایش کنید:

الف- اسلایدر:

تصاویر افقی بزرگ بالای فروشگاه یا اسلاید را از طریق اسلایدر اضافه یا ویرایش کنید.

نسبت ابعاد اسلاید 5 به 2 است و اندازه تصویر انتخابی حداقل باید 1500 px در 600 px باشد.

اولویت یعنی ترتیب نمایش اسلایدها.

مقصد تصویر یعنی لینک اسلاید به جاهای گوناگون. در ضمن می توانید اسلاید را بدون مقصد نیز ثبت کنید.

 ب- دسته بندی:

در صورت تمایل می توانید برای سهولت دسترسی مشتری به انواع دسته بندی محصولات خود، آنها را به صفحه اصلی فروشگاه خود اضافه یا کم کنید.

ج- لیست محصولات:

شما می توانید لیست هایی از «جدیدترین»، «پرفروش ترین» یا «پربازدیدترین» محصولات خود را به فروشگاه اضافه یا کم یا جابجا کنید.

اولویت یعنی ترتیب نمایش لیست در فروشگاه.

در صورت تمایل می توانید از طریق «عنوان»، نام لیست را برای نمایش در فروشگاه تغییر دهید.

د- بنر

با توجه به نیاز یا سلیقه خود می توانید بنرهایی را در لابلای لیست های محصولات اضافه یا ویرایش کنید.

نسبت ابعاد بنر 5 به 4 است و اندازه تصویر انتخابی حداقل باید 500 px در 400 px باشد.

اولویت یعنی ترتیب نمایش بنرها.

مقصد تصویر یعنی لینک بنر به جاهای گوناگون. در ضمن می توانید بنر را بدون مقصد نیز ثبت کنید.